آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
  • ۲۹ مرداد, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0
  • لیزر

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ این سوالی است که برای اکثر مراجعه کننده ها به مراکز لیزر پیس می آید برای پاسخ به این سوال تا آخر مقاله همراه ما باشید.

آیا لیزر موهای زائد همیشگی است؟

در لیزر موهای زائد نتایج ماندگاری بسیار بالاتری دارند به نسبت وکس کردن یا اصلاح، در لیزر موهای زائد اگر باز هم موهای زائد رشد نمایند دیگر همانند قبل نیستند و نازک تر و دارای تراکم کمتری به نسبت قبل خواهند بود.دستگاه لیزر فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و ان را از بین می برد اما خب پوست و هورمون انسان از نو فولیکول های جدید را می سازد، اگر بعد از یک در تمامی جلسه های لیزر شرکت کردید و موها رشد نکرد این فرآیند دائمی می باشد اما اگر فرد دچار اختلالات هورمونی و غددی شده باشد، احتمال رشد دوباره موها وجود دارد پس فرد بهتر است به پزشک مراجعه کند و مشکل را تشخصی و درمان کند، البته نکته ی قابل توجه این است که نتایج لیزر در افراد مختلف متفاوت می باشد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد

مشخص کردن تعداد جلسات لیزر، به نوع پوست، منطقه لیزر، حجم مو‌های زائد، سن و میزان هورمون بستگی دارد. رنگ پوست یکی از عواملی است که در نتیجه لیزر موثر است ، هرچه افراد سفیدتر بوده و دارای رنگدانه‌های روشن مو باشند تاثیر لیزر موهای زائد روی آنها کاهش پیدا می‌کند. به این معنا که لیزر روی افرادی اثر بیشتری دارد که تفاوت میان رنگدانه‌های مو و رنگ پوست در آنها بیشتر است. لیزر موهای زائد برای موهای ضخیم اغلب موثرترین است، زیرا لیزر آسان‌تر ملانین مو را هدف قرار داده و فولیکول را از بین می‌برد. لیزر موهای زائد برای موهای نازک به اندازه کافی موثر نیست.

مطالعه بیشتر: فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟

چگونه از لیزر نتیجه بهتری بگیریم؟

  • کنترل موارد تاثیر گذار بر افزایش رشد موها
  • کنترل هورمون ها و استفاده از دارو در صورت نیاز
  • رعایت کردن فواصل زمان و جلسات لیزر
  • خودداری از برنز کردن
  • عدم استفاده از وکس

هزینه لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟

هزینه لیزر مو‌های زائد بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. دستگاه لیزر
  2. میزان مهارت و دانش اپراتور لیزر موهای زائد
  3. تعداد جلسات تعیین شده
  4. محدوده مشخص شده برای لیزر
  5. میزان رشد دوباره مو

یک نکته خیلی مهم بعد از لیزر

بعضی از افراد بعد لیزر به برنزه کردن اقدام می کنند اما باید این کته را یاد اور شویم که لیزر موهای زائد آسیب های بسیار جدی برای سلول های پوست ایجاد میکند و ممکن است باعث شود پوست بعد از مدتی حساس شوند، پس از برنزه کردن به صورت طبیعی یا سولاریوم جدا خودداری کنید. حال این سوال پیش خواهد آمد که بعداز لیزر چه زمانی می توان به برنزه کردن اقدام کنیم؟ بهتر است حداقل 4 هفته صبر کنید و حتی بهتر از قبل از این عمل با پزشک مشورت کنید تا از بروز مشکل جلوگیری کنید. در این مقاله به پاسخ این سوال پرداختیم که آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ امیدوارم برای شنا مفید بوده باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *