فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟

فاصله بین جلسات لیزر
  • ۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0
  • لیزر

فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟ اگر تا به حال تجربه لیزر موهای زائد داشته اید، باید بدانید که رعایت فاصله جلسات به دلیل رشد موها و سرعت آن ها مهم است. این فاصله بسته به نوع، ضخامت موهای زائد و مدل دستگاه بین 5 الی 7 هفته است. در این مقاله از سایت “ لیزر مونالیزا به این موضوع پرداخته ایم. پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید:

فاصله بین جلسات لیزر

فاصله زمانی مناسب برای لیزر با توجه به مناطق مختلف رویش مو متفاوت است. به طور کلی مناطقی که رشد موی کمتری دارند(مانند کمر) به فاصله زمانی بیشتری برای لیرز نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است با پزشک و تکنسین خود در مورد نواحی مورد نظر و مدل دستگاه مشورت کنید. بنابراین این فاصله باید به گونه ای تنظیم شود که زمان لازم برای رشد موهای بعدی وجود داشته باشد.

چرخه طبیعی رشد موهای زائد

چرخه طبیعی رشد موهای زائد در سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن صورت می گیرد. مرحله رشد مو که آناژن نیز نامیده می‌شود، مرحله‌ای است که در آن موهای بدن رشد کرده و تکثیر می‌یابند. در مرحله دوم رشد مو متوقف می شود. در مرحله سوم نیز که مرحله استراحت نامیده می شود، تمامی فعالیت‌هایی که مربوط به رشد و جایگزینی مو است، تمام می‌شوند و مو روی پوست باقی می‌ماند تا جای خود را محکم‌ تر کند.

چه موهایی با لیزر از بین می روند؟

بهتر است بدانید، تنها موهای زائدی که با روش لیزر از بین می‌روند، موهایی هستند که در مرحله رشد قرار دارند. به عبارت دیگر، اگر موی زائد در مرحله انتقالی یا استراحت قرار داشته باشد، لیزر موجب از بین رفتن آن نخواهد شد! به طور کلی مدت زمان فاصله تمامی جلسات 5 الی 7 هفته می باشد. این فاصله به ناحیه ای از بدن که قرار است لیزر شود بستگی دارد. مثلاً موهای زائد صورت ۴ تا ۵ هفته نیاز دارد ولی زیر بغل بین ۵ تا ۶ هفته و در کمر ۸ تا ۱۲ هفته نیاز است که فاصله وجود داشته باشد

بیشتر بدانیم: لیزر در ارومیه

فاصله بین جلسات لیزر

اگر فاصله بین جلسات لیزر کم و زیاد باشد، چه می شود؟

زیاد شدن فاصله بین جلسات لیزر باعث می شود تا موهای زائد رشد کنند و دوباره به روند عادی خود بازگردند و دیگر فرد نمی تواند با لیزر آن نتیجه واقعی که می خواهد برسد. اگر فاصله بین جلسات لیزر کم باشد، ممکن است با درد و ناراحتی بیشتری همراه باشد. همچنین انرژی لیزر برای از بین بردن موثر فولیکول مو به زمان نیاز دارد و اگر بین جلسات به اندازه کافی صبر نکنید، ممکن است فولیکول به طور کامل از بین نرفته باشد و در نتیجه موها دوباره رشد کنند.

هر جلسه چند درصد از موهای زائد از بین میروند؟

به طور کلی در هر جلسه تعداد موها بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد. و با افزایش تعداد جلسات با کاهش رشد مو ، نازک شدن و ریزش سریع موهای زائد رو به رو هستیم. اگرچه لیزر موهای زائد روشی برای توقف رشد موهای زائد نیست، اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *