کربن تراپی چیست؟ کاربرد و مزایای کربن تراپی

کربن تراپی چیست؟ کربن تراپی یکی از روش های درمانی نوین برای پاکسازی پوست است. این روش بدون نیاز به داروهای بیهوشی و درد بوده و برای درمان چین و چروک پوست استفاده می شود. همانطور که می دانید، عواملی مانند بالا رفتن سن، ژنتیک و اشعه نور خورشید، باعث ایجاد چین و چروک در لایه های پوستی شده و ترشح میزان کلاژن را کاهش می دهد. اگرچه استفاده از کرم های روزانه تا حدی این فرآیند را آهسته می کند، اما اگر بدنبال راهی برای بهبود سریع ظاهر پوست خود هستید ، کربن درمانی ممکن است گزینه مناسبی باشد. در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” قصد داریم با این روش و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

کربن تراپی چیست؟

کربن تراپی یکی از روش های جدید پزشکی  که با افزایش میزان کلاژن و الاستین باعث جوانسازی پوست می شود. در این روش به جازی تزریق مایعات از گاز کربن استفاده می شود. در نتیجه با افزایش جریان خون می تواند منجر به ایجاد مویرگ های جدید خونی شده و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک و کاهش علائم پیری داشته باشد. نتایج مطلوب این روش بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است. این درمان به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش های سرسیاه ، منافذ باز پوست ، آکنه و تیرگی پوست رنج می برند، مفید است

خواص کربن تراپی چیست؟

از مهم ترین خواص کربن تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاکسازی

کربن تراپی می‌تواند چربی و مواد زائد عمق منافذ پوست را جذب کرده و سپس به وسیله لیزر ذرات کربن از بین رفته و پوست تمیز می‌شود.

لایه‌برداری

با قرار دادن کربن توسط لیزر به سطح پوست، سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سرسیاه از سطح پوست برداشته شده و لایه‌برداری انجام می‌شود. در این حالت پوست، شفاف‌تر شده و منافذ آن بسته می‌شوند.

کربن تراپی چیست؟

کاهش چربی و جوش صورت

گاز کربن باکتری های مولد جوش را از بین برده و از تجمع چربی ها در غدد چربی جلوگیری می کند.

جوانسازی

با تحریک کلاژن به وسیله کربن تراپی، میزان کلاژن افزایش یافته و در نهایت منجر به جواسازی پوست می شود.

رفع تیرگی و گودی چشم

کربن تراپی برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم به کار می رود. با تزریق مقدار کمی گاز کربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون بالا رفته و شبکه‌های مویرگی بهبود پیدا می‌کنند.

درمان لک صورت

کربن تراپی روشی منحصر بفرد برای از بین بردن لکه های صورت است که با حذف لایه‌های سطحی و فرسوده و سلول‌های مرده پوست، سطح پوست را از نظر لک‌های ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر هموارتر و یکنواخت‌تر می‌نماید.

کربن درمانی چگونه انجام می شود؟

در کربن درمانی سطحی پس از آمادگی پوست ، لایه نازکی از کربن فعال بر روی منطقه تحت درمان قرار داده می شود و پس از آن از نور لیزر برای تکمیل فرآیند درمان استفاده می شود. در این روش توسط یک گاز مرطوب، لایه‌های سطحی کربن، پاک شده، بعد از آن لیزر انجام می‌شود. فرآیند برخورد اشعه لیزر با کربن در سطح پوست، باعث پاکسازی پوست و منافذ آن خواهد شد.

بیشتر بدانیم: برای اطلاع از خدمات کربن تراپی در ارومیه کلینیک لیزر مونالیزا بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *