نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد

نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد
  • ۱ تیر, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0
  • لیزر

نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای حذف دائمی موهای زائد بدن و صورت است. این روش موثرترین و در عین حال بی خطر ترین راه های ممکن است. اگر قصد انجام لیزر موهای زائد دارید قطعا سوالاتی ذهنتان را درگیر کرده است. در این مقاله از سایت لیزر مونالیزا  به نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد می پردازیم:

نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد

برای حفظ سلامتی و رسیدن به نتایج مطلوبتان، متخصص پوست همیشه قبل از لیزر موهای زائد، به بیمار مشاوره می‌دهد. به همین دلیل باید خودتان را از هفته‌ها قبل از اولین جلسه برای لیزر موهای زائد آماده کنید. در این مطلب به نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد اشاره خواهیم کرد:

در طول دوره رفع موهای زائد هرگز از موم استفاده نکنید

لیزر زمانی می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد که موهای زائد شما در طول دوره ی لیزر مستقیما به ریشه متصل باشند.
در این دوره توصیه می شود که از هیچ کدام از روش هایی که به طور کامل موهای زائد را برطرف می کنند استفاده ننمایید. تنها در صورت نیاز می توانید آنها را اندکی کوتاه کنید. این موضوع به این دلیل باید رعایت شود که روش های دیگر برطرف کردن موهای زائد ممکن است موها را به طور کامل از ریشه جدا کنند یا باعث رشد بی رویه موها در آن ناحیه شوند.

نکات ضروری قبل از لیزر موهای زائد
قبل از انجام لیزر در مورد نوع مو و رنگدانه های آن با پزشک مشورت کنید.

عملکرد دستگاه های لیزر به رنگدانه های مو وابسته است و از آنجایی که موهای بلوند، سفید و قرمز از رنگدانه های بسیار کمی برخوردار هستند، لیزر نمی تواند اثربخشی خوبی همانند موهای تیر داشته باشد.

طول دوره لیزر را در نظر بگیرید.

لیزر زمانی می تواند اثر گذار باشد که موها در فاز رشد (Anagen) باشند. در این فاز موها همواره در حال بلندتر شدن هستند. اگر هنگامی که لیزر انجام می شود موهای شما در این فاز قرار نداشته باشند، نیاز است که برای برطرف شدن آنها یک جلسه دیگر جهت لیزر درمانی مراجعه شود تا موهای زائد به طور کامل برطرف گردد.

تا 24 ساعت قبل سطح پوست را با ژیلت اصلاح کنید.

در مراقبت قبل از لیزر توصیه می شود تا 24 ساعت قبل از لیزر، سطح پوست با ژیلت اصلاح شود، به‏ طوری که هیچ ساقه مویی روی آن باقی نماند. باقی ماندن ساقه مو باعث کاهش اثربخشی و افزایش خطر سوختگی می‌شود.

لیزر برای موهای کرکی تاثیری ندارد.

در مراقبت قبل از لیزر توصیه می شود که موها حتماً باید ضخیم و تیره باشد. افرادی که دارای موی کرکی و نازک هستند، ممکن است با انجام لیزر، دچار پرمویی و یا موها زبر شوند.

قبل از لیزر تا یک ماه از سولاریوم و برنزه کردن پوست استفاده نشود.

در مراقبت قبل از لیزر توصیه می شود که تا یک ماه قبل از لیزر از برنزه کردن با آفتاب یا سولاریوم خودداری شود. پوست ناحیه مورد نظر نباید به واسطه آفتاب و سولار التهاب و سوختگی داشته باشد. برای افرادی که پوست برنزه دارند، باید از لیزر ND-YAG استفاده شود.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره و مشاهده خدمات لیزر مونالیزا به  لیزر در ارومیه مراجعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *