مقایسه تزریق ژل و چربی (برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی؟)

مقایسه تزریق ژل و چربی

مقایسه تزریق ژل و چربی می تواند در انتخاب بهترین روش برای زیبا تر کردن چهره موثر باشد. در تزریق چربی از سلول های چربی خود فرد به جای ژل استفاده می شود. این روش ماندگاری بیشتری داشته اما هزینه آن نسبت به تزریق ژل بالاتر است. امروزه از این دو روش برای پر کردن خطوط، چین و چروک های زیر چشم و حجم بهتر صورت استفاده می شود. در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” قصد داریم به مقایسه تزریق ژل و چربی بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

مقایسه تزریق ژل و چربی

برای مقایسه بهتر دو روش تزریق ژل و چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تزریق ژل از مواد قابل جذبی مانند هیالورونیک اسید برای برجسته کردن گونه ها، لب ها و … استفاده می شود.ژل‌های هیالورنیک اسید فیلرهای موقتی هستند که بین 9 الی 15 ماه پس از تزریق، به آرامی جذب بدن می‌شوند. در حالیکه در تزریق چربی ماده تزریق شده از بافت بدن فرد است.
  • دوام و ماندگاری تزریق ژل از چربی کمتر است و هر چند ماه یکبار باید آن را تمدید کرد. در حالیکه تزریق چربی ماندگاری بالاتری دارد.
  • تزریق چربی علاوه بر حجم دادن و پر کردن نواحی مختلف صورت می تواند تولید کلاژن را افزایش داده و به دلیل بایت های بنیادی در جوانسازی پوست نقش موثری دارد. این در حالی است که ژل فقط خاصیت پر کنندگی دارد.
  • چربی را می توان برای نقاط مختلف صورت مانند شقیقه، گیج گاه و سایر نقاط تزریق کرد. در حالیکه تزریق ژل محدود تر بوده و برای پر کردن نواحی خط لب، گونه و … استفاده می شود.
  • امکان جمع شدن و گلوله شدن در تزریق ژل وجود دارد.
  • قابلیت فرم دهی با تزریق چربی بیشتر از از ژل است.
  • عوارض تزریق چربی به دلیل اینکه منشا آن بدن خود فرد است کمتر از تزریق ژل یا فیلر است.

تزریق چربی چیست؟

در این روش مقداری از چربی قسمت هایی از بدن مانند ران، باسن و شکم را برداشته و به طور خالص به نواحی خاصی که نیاز به چربی دارند، تزریق می کنند. تزریق چربی با فرم دهی مناسب به صورت می تواند باعث از بین رفتن چین و چروک پوستی نیز شود. از این روش برای اصلاح حالت گونه ها، افتادگی صورت و پل ها استفاده می شود.

مزایای تزریق چربی

  • نتایج حاصل از تزریق چربی ماندگاری طولانی تری نسبت به تزریق فیلر دارد.
  • چربی ها نسبت به سایر فیلرها (مواد پر کننده) انعطاف پذیرتر می باشند و می توانند به طور ایمن در هر جایی از صورت تزریق شوند.
  • چربی، منبعی غنی از سلولهای بنیادی می باشد که می تواند باعث تقویت پوست زیرین در ناحیه ی درمان شود.

مقایسه تزریق ژل و چربی

تزریق ژل

تزریق ژل فرایند متفاوتی نسبت به تزریق چربی دارد. ژل یا فیلرها که اساس آنها طبیعی است بصورت تجاری خریداری شده و به زیر بافت مورد نظر تزریق میشوند. ژل ها می توانند با افزایش حجم زیر پوست، منجر به بازیابی ظاهری حجم بافت شوند. پس از گذشت مدت زمانی در حد چند ماه تا یک سال، اکثر فیلرها در بدن تجزیه شده و بافت دوباره به حالت قبل از تزریق باز می گردد. بنابراین برای جوانسازی پایدار پوست با فیلرها لازم است تا فرایند تزریق آنها پس از مدتی تکرار شود

برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

برای رفع چین و چروک زیر چشم می توان از هر دو روش تزریق استفاده کرد. استفاده از این روش ها می تواند منجر رفع مشکلاتی مانند پف چشم، رفع چین و چروک دور چشم شود. تزریق چربی برای افرادی که می خواهند مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کنند بهتر از ژل است. برخی افراد نیز ممکن است دنبال روشی سریع و ساده باشند و موقتی بودن تاثیر آن چندان اهمیتی نداشته باشد که در این حالت تزریق ژل یک روش قابل قبول خواهد بود

تزریق ژل در ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *