لیزر با موی بلند امکان پذیر است؟

لیزر با موی بلند امکان پذیر است؟
  • ۶ مهر, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0
  • لیزر

لیزر با موی بلند امکان دارد؟ رفع موهای زائد همیشه به عنوان یکی از دغدغه های مهم برای بانوان و بعضا آقایان بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکان رفع این موها با استفاده از انواع لیزرها امکان پذیر شده، اما یکی از مهم ترین سوالاتی که در این مورد پیش می آید این است که آیا لیزر با موهای بلند امکان پذیر است یا نه؟ در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم:

آیا لیزر با موی بلند امکان‌پذیر است؟

یکی از سوالات متداول مردم درباره انجام عمل لیزر با موی بلند این است که آیا اصلا لیزر با موی بلند امکان‌پذیر است؟ و یا چرا باید قبل از انجام لیزر با موی بلند آن را شیو کرد؟ در پاسخ به این دست سوالات باید گفت: خیر، انجام عمل لیزر با موی بلند به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و دلیل این امر در عملکرد دستگاه لیزر نهفته است چرا که لیزر با موی بلند باعث می‌شود که موج لیزر به شکل اثربخش با پایه فولیکول و رنگدانه مو برخورد نکند در نتیجه انرژی لیزر به جای اینکه متمرکز و به طور یکنواخت عمل کند به شکل گسترده پخش می‌شود که این امر نه تنها کارآمدی این روش را کاهش می‌دهد بلکه در بعضی موارد موجب ایجاد حالت خراشیدگی سطحی و ناپایدار بر روی پوست می‌گردد.

لیزر با موی بلند امکان پذیر است؟

عملکرد لیزر برای رفع موهای زائد چگونه است؟

زمانی که اشعه لیزر از سطح پوست عبور می‌کند. با رنگدانه‌هایی که حاوی فولیکول اند. برخورد کرده و بعد از آن انرژی ساطع‌شده از لیزر در سلول‌های فولیکولی جریان پیدا می‌کند. اینگونه؛ رشد موهای زائد دچار اختلال شده و قطع می‌شود. لیزر برای افراد دارای اختلال هورمون، تنبلی تخمدان و … هستند مناسب نیست.

لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که بیماری‌های خاص مثل؛ لوپوس، دیابت و …  دارند. و داروهای مخصوصی مصرف می‌کنند و یا شیمی درمانی می‌کنند بهتر است که از این روش استفاده نکنند.  اگر عفونت شدید مثل جوش‌های چرکی یا سابقه گوشت اضافه یا تبخال در محل عمل دارند از انجام لیزر بپرهیزند. کسانی که پوست خود را برنزه کرده‌اند، لیزر انجام ندهند.

بیشتر بدانید: لیزر موهای زائد در ارومیه

نکات شیو کردن مو قبل از انجام لیزر

  • استفاده از تیغ یا ژیلت
  • پرهیز از موم ،وکس، اپیلاسیون، بند انداختن
  • زمان مناسب برای شیو کردن موی زائد ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر است.
  • برای شیو مو بهتر بوده از یک تیغ یا ژیلت نو و تمیز به همراه فوم ریش تراش استفاده کنید. تا پوستتان دچار خشکی و خراشیدگی نشود.
  • بهتر است. بعد انجام جلسات لیزر نیز از تیغ یا ژیلت برای رفع اندک موی باقیمانده بر روی پوست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *