عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس چیست؟

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس را در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” با هم بررسی خواهیم کرد. همانطور که می دانید، امروزه بوتاکس به عنوان یکی از پرکاربرد ترین عمل های زیبایی شناخته شده است. این روش کم هزینه بوده و تاثیر زیادی در جوانسازی و رفع چین و چروک صورت دارد. دلیل محبوبیت بوتاکس به خاطر روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی می باشد. البته کاربرد های بوتاکس فقط برای نواحی پیشانی نبوده و برای سایر قسمت های بدن نیز می توان از آن استفاده کرد.

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس

عوامل بسیاری هستند که میزان ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش می دهند. شما می توانید با جلوگیری از عوامل خارجی می توانید میزان ماندگاری را دو برابر کنید. سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس است. برای افزایش ماندگاری آن باید سبک زندگی خودتان را تغییر دهید و از فعالیت های سنگین ورزشی اجتناب کنید زیرا ورزش با افزایش متابولیسم بدن سبب از بین رفتن بوتاکس می شود. همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم به افزایش میزان ماندگاری بوتاکس کمک می کند. در ادامه مطلب به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد:

متابولیسم بدن

هرچقدر میزان فعالیت و متابولیسم بدن شما زیاد شود، باعث افزایش سوخت و ساز آن شده و ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد. به همین دلیل انجام فعالیت های سنگین ورزشی می تواند باعث تجذیه بوتاکس شود.

نوع ماهیچه

یکی از مهم ترین عواملی که در ماندگاری بوتاکس نقش مهمی دارد، ماهیچه ای است که در آن تزریق صورت می گیرد. معمولا افرادی که ماهیچه های بزرگتری در صورتشان دارند، به بوتاکس بیشتری برای رسیدن به نتایج مورد نظر احتیاج دارند. هر چه ماهیچه فعال تر باشد نتیجه بوتاکس سریع تر از بین می رود.

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس

تعداد جلسات درمان

تکرار تزریق بوتاکس یکی از عواملی است که روی ماندگاری بوتاکس تاثیر مثبت می گذارد. این موضوع به این خاطر است که با تزریق های مکرر ماهیچه به مرور ضعیف تر می شود و سبب می شود نتایج بوتاکس طولانی تر باقی بماند.

طول مدت ماندگاری بوتاکس

نتایج کامل بوتاکس از روز هفتم تا چهاردهم پس از تزریق به طور معمول شروع به نمایان شدن می کند و در حدود ۳ الی چهار ماه باقی می ماند. بعضی مراجعین حتی تا ۶ ماه بعد از تزریق از نتایج بوتاکس بهره می برند.

راه های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

  • استفاده از مکمل هایی مانند زینک پلاس زمان ماندگاری بوتاکس را افزایش می دهد. چرا که  سم بوتولینوم به گروهی از آنزیم‌ها که به روی وابسته هستند، تعلق دارد.
  • استفاده از کرم های رتینوئید، نیاز مجدد به بوتاکس را کاهش داده و فاصله زمانی بین تزریق ها را افزایش می دهد.
  • اگر می‌خواهید نتیجه‌ی تزریق بوتاکس حفظ شود و همواره پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید، باید تزریق، هر چهار تا شش ماه یکبار تکرار شود. دلیل علمی مبنی بر این موضوع که تکرار درمان منجر به ماندگارتر شدن نتایج می‌شود وجود ندارد، اما احتمالاً عضلات به اثر شل کنندگی بوتاکس عادت می‌کنند.
    دوری از نور خورشید در هر حالتی ، چه بعد از تزریق بوتاکس ، چه بدون آن ، توصیه‌ی خوبی برای حفظ سلامتی و جوانی پوست است . آسیب ناشی از نور خورشید علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های زودرسی است.
  •  از آب ‌رسان با رطوبت بالا و مناسب نوع پوست استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *