درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس یک روش تضمینی و دائمی برای از بین بردن عرق زیر بغل است. این روش می‌تواند جایگزین روش‌‌هایی مثل استفاده از دارو‌های موضعی و یا خوراکی در جهت کاهش تعریق شود. افرادی که دچار تعریق بیش از حد زیر بغل یا هایپرهیدروز شدید هستند، با تزریق بوتاکس می توانند فعالیت غدد عرق این ناحیه را غیر فعال کنند. در این مقاله از سایت” لیزر مونالیزا” قصد داریم با این روش بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

درمان تعریق زیر بغل

اگر از آن دسته افراد هستید که بخاطر تعریق بیش از حد زیر بغل، لباس‌هایتان لک دار شده‌اند و از حالت رنگ طبیعی خودشان خارج شده‌اند، با ادامه مطلب همراه ما باشید. امروزه افراد بسیاری هستند که از عرق بیش از حد زیر بغل خود ناراضی هستند. اختلال تعریق بیش از حد با نام علمی هایپرهیدروز شناخته می‌شود. در این نوع اختلال ناحیه‌های مختلفی از بدن دچار تعریق زیاد می‌شوند که معمولاً در قسمت‌های کف دست، کف پا، زیر بغل و سر هستند و در عین حال دیگر نقاط بدن خشک می‌باشند. یکی از راهکارهای موثر برای درمان تعریق زیر بغل استفاده از روش بوتاکس می باشد. این روش تعریق زیر بغل را از 82 الی 87 درصد کاهش می‌دهد. مدت زمان ماندگاری آن بین 3 الی 12ماه است. بوی بدن را هم کاش می‌دهد.

بیشتر بدانید: تزریق ژل در کلینیک لیزر مونالیزا

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس

علت تعریق زیاد زیر بغل چیست؟

بدن انسان حاوی دو تا چهار میلیون غده عرق به نام آکرین و آپوکرین است.غده آکرین در سراسر بدن وجود دارد، درحالی‌که غده آپوکرین در نواحی مودار بدن مثل زیر بغل و کشاله ران متمرکز می‌باشد. غده آپوکرین مسئول بوی بد بدن است؛ به این دلیل است که عرق زیر بغل شما بیشتر از عرق سایر نقاط بدن بوی بد می‌دهد. غدد تعریق در بدن برخی افراد فوق‌العاده فعال است و به این دلیل است که آن‌ها بیش از دیگران عرق می‌کنند.اما اگر زیر بغل شما، صرفه نظر از درجه حرارت، سطح استرس یا عوامل خارجی دیگر به‌ طور مداوم عرق می‌کند، ممکن است شما به هایپرهیدروزیس زیر بغل مبتلا باشید. کسی که به هایپرهیدروزیس مبتلاست بدون هیچ دلیلی زیاد عرق می‌کند. اضطراب، گرما و سایر عوامل دیگر، دلیل عرق زیاد زیر بغل است.

آیا بوتاکس زیر بغل خطرناک است؟

غدد تعریق برای کاهش دمای بدن فعالیت می‌کنند. بدن انسان دارای میلیون‌ها غده تعریق است که میزان ۲ درصد این غدد تعریق در ناحیه زیر بغل انسان وجود دارند. در صورت غیر فعال شدن غدد تعریق زیر بغل، غدد ناحیه دیگر بدن فعالیت خود را ادامه خواهند داد و این فرآیند خنک کردن با استفاده از غدد دیگر در بدن انجام می‌شود.

بوتاکس در کدام نواحی از بدن به درمان تعریق کمک می کند؟

هم اکنون بوتاکس تنها برای درمان تعریق زیر بغل مورد تایید قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهند که بوتاکس تولید عرق زیر بغل را تا بیش از 50 درصد و برای مدت 6 ماه کاهش می‌دهد. البته پزشکان از آن برای درمان دیگر نقاط بدن هم استفاده می‌کنند.از جمله برای تعریق دست ها و صورت هم از آن استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *