تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت
  • ۲ شهریور, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0
  • لیزر

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت به دلیل تماس دستگاه با پوست بدن است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های متفاوتی به بازار عرضه شده اند. هدف از طراحی و ساخت این دستگاه ها، رفع موهای زائد می باشد. نتیجه هر دستگاه با توجه به مواردی مانند، نوع پوست، نوع مو وعمق نفوذ اشعه لیزر برای هر فرد متفاوت است. در این مقاله از سایت “ کلینیک لیزر موهای زائد ” قصد داریم، با تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت بیشتر آشنا شویم:

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت

در این بخش از مقاله به مهم ترین تفاوت های لیزر دایود و الکساندرات اشاره خواهیم کرد:

  • در دستگاه لیزر دایود برای حذف موهای زائد، از روش تماس با سطح پوست استفاده  می شود. در حالیکه در دستگاه الکساندرایت، فرایند حذف موهای زائد به شکل غیر تماسی می باشد.

  • طول موج پایدار لیزر الکساندرایت 755 نانومتر بوده و برای پوست های روشن تر مناسب می باشد، در حالیکه طول موج دستگاه لیزر دایود، بین محدوده  750 نانومتر تا 1064 نانومتر بوده و برای پوست های تیره مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده گازی است (گاز نیتروژن روی بدن اسپری می­ کند)، در حالیکه لیزرهای دایود مجهز به سیستم خنک کننده تماسی است و کولینگ دستگاه در قسمتی که با پوست در تماس است(سر هندپیس) تعبیه شده است.

  • تعداد جلسات درمان برای لیزرهای الکساندرایت معمولا کوتاه است(بین ۴ تا ۶ جلسه)، در حالیکه تعداد جلسات درمان برای لیزرهای دایود بین 6 تا 8 جلسه می باشد.

  • اثرات درمانی با لیزر الکساندرایت از همان جلسات ابتدایی قابل مشاهده می باشد.

  • سرعت کار لیزر دایود به دلیل بزرگ بودن اندازه قطر پرتو لیزر نسبت به لیزر الکساندرایت بیشتر است.

  • لیزر الکساندرایت واقعی بدون نیاز به هیچ ژل و مایع یا داروی بی حسی بر روی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، ولی در لیزرهای دایود الکس حتما باید از ژل استفاده نمود تا لک و سوختگی ایجاد نکنند و برای پوستهای حساس هم بدلیل داشتن درد بیشتر از کرمهای بی حسی موضعی استفاده کرد .

  • درد ناشی از دریافت هر پالس لیزر دایود بیشتر از لیزر الکساندرایت می باشد.

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت

عوامل موثر بر نتیجه لیزر درمانی 

از جمله عوامل مهم و موثر بر نتیجه لیزر درمانی عبارتند از:

جنس مو

لیزر الکس روی موهای روشن‌ تر و نازک‌ تر بهتر از موهای بسیار ضخیم و تیره عمل می‌ کند. دستگاه دایود روی موهای بسیار تیره و ضخیم خیلی بهتر از موی نازک و روشن نتیجه می دهد.

رنگ پوست

از مهم‌ ترین تفاوت های لیزر الکس و دایود، عملکرد آن ها روی رنگ پوست تیره می باشد.لیزر دایود بر روی پوست‌ های  تیره عملکرد بهتری نسبت به الکس دارد، چون می‌ تواند عمیق‌ تر در لایه درم پوست نفوذ کند. لیزر الکس بر روی پوست‌ های سفیدتر و روشن‌ تر خیلی بهتر از دایود عمل می‌ کند.

تغییر رنگ پوست

لیزر الکس نواحی مورد استفاده را کمی سفید‌ تر می‌ کند که دایود این اقدام را انجام نمی‌ دهد. پس بدین ترتیب لیزر الکس تنها برای پوست‌ های روشن مناسب است و اگر برای پوست تیره مورد استفاده قرار بگیرد، امکان دارد موجب تغییر رنگ آن شود. لیزر دایود رنگ پوست را تغییر نمی‌ دهد و می‌ توان از آن برای پوست‌ های تیره استفاده نمود.

در آخر

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد به‌ عنوان یک روش دائمی از محبوبیت فراوانی میان بانوان و آقایان قرار گرفته است. شما می توانید با انتخاب نوع لیزر مناسب،‌ از اتلاف زمان و هزینه ­های اضافی جلوگیری کنید. دو دستگاه لیزر های دایود و الکساندرایت از مهم­ ترین انواع لیزر هستند که هر یک از آن‌ ها برای رنگ پوست­ ها و موهای متفاوت کاربرد دارند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، رزرو نوبت و استعلام هزینه با مشاوران ما در صفحه “لیزر در ارومیه” در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *