بوتاکس دیستون چیست؟ و به کدام نواحی از پوست تزریق می شود؟

بوتاکس دیستون چیست؟

بوتاکس دیستون چیست؟ بوتاکس دیستون، یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است. این بوتاکس با تاثیرات مثبتی که بر روی پوست دارد، می تواند باعث استحکام بخشی و بهبود پوست شود، این روش با کاهش علائم پیری در پوست به جوان سازی آن نیز کمک می کند. در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” با ما همراه باشید تا با بوتاکس دیستون و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم:

بوتاکس دیستون چیست؟

بوتاکس دیستون مانند دیگر بوتاکس ها، دارای سم بوتولونیوم می باشد که توسط باکتری ها ساخته می شود. سم بوتولینیوم را به صورت کنترل شده در فضایی با تجهیزات لازم در دز مشخص ساخته و از آن برای کاربردهای درمانی استفاده می کنند. بوتاکس دیستون پس از تزریق باعث تضعیف و فلج شدن پایانه های عصبی شده و از حرکت و انقباض عضلات جلوگیری می کند. با این عملکرد مانع از بروز چین و چروک بر روی صورت می گردد. در نتیجه یکی از بهترین روش ها برای جوان سازی پوست محسوب می شود.

کیفیت بوتاکس دیستون چگونه است؟

بوتاکس دیستون دومین بوتاکس تولید شده ایرانی است که از کیفیت مطلوب و عوارض بسیار ناچیزی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که از لحاظ کیفی این بوتاکس توانسته از نمونه های اروپایی پیشی بگیرد و با آنها رقابت کرده و دارای تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو می باشد. پس از بوتاکس دیسپورت، بوتاکس دیستون نیز توانست جایگاه ویژه‌ای در جامعه پزشکی پیدا کند.

بوتاکس دیستون چیست؟

بوتاکس دیستون به کدام نواحی از پوست تزریق می شود؟

ناحیه هدف بوتاکس بیشتر پایانه‌های عصبی در قسمت‌های مختلف صورت است و می‌تواند مانع از انقباض عضلات شود. به عبارت بهتر وقتی بوتاکس دیستون وارد بدن می‌شود، توسط ماهیچه‌های هدف جذب شده و سیناپس‌های عصبی را در ناحیه تزریق از کار می‌اندازد. در نتیجه از آزاد شدن ماده‌ای به نام استیل کوین جلوگیری کرده و مانع از ظاهر شدن آثار پیری بر روی پوست خواهد شد. ناحیه تاثیرگذاری بوتاکس دیستون، تنها به محل تزریق محدود می‌شود و تاثیری بر روی نواحی مجاور نخواهد داشت. به همین دلیل این فلج شدن و از کار افتادن موقتی عضلات، تنها در ناحیه هدف اتفاق می‌افتد. نواحی تزریق بوتاکس دیستون شامل موارد  زیر می باشد:

  • خطوط اطراف لب
  • خطوط پیشانی
  • خط اخم
  • خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

ماندگاری بوتاکس دیستون

یکی از مزیت‌های بوتاکس دیستون این است که به سرعت در ناحیه تزریق پخش شده و بر روی ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد. به همین دلیل هم هست که بلافاصله بعد از تزریق نتایج آن قابل تشخیص هستند؛ ماندگاری این بوتاکس با توجه به ناحیه ای که تزریق را انجام می دهید، متفاوت است. به طور کلی این بوتاکس ماندگاری حدود ۳ تا ۶ ماه دارد. دقت کنید که بهترین سن تزریق بوتاکس در بازه ۳۰ تا ۴۰ سالگی است. زیرا در این دوران هنوز چین و چروک‌ها خیلی عمیق نشده‌اند و بدن شما هم به راه‌حل‌های درمانی بهتر پاسخ خواهد داد.

کاربرد بوتاکس دیستون

از کاربرد های بوتاکس دیستون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از علائم پیری پوست
  • از بین بردن خطوط اخم
  • استحکام بخشیدن به پوست
  • رفع افتادگی پوست
  • کلاژن سازی
  • راهکار درمانی سریع برای رفع خط لب

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *