بهترین دستگاه جوانسازی پوست

بهترین دستگاه جوانسازی پوست

بهترین دستگاه جوانسازی پوست کدام است؟ همانطور که می دانید کلاژن پوست با گذشت زمان کمتر شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. کلاژن رشته های پروتئینی در لایه میانی پوست می باشد که وظیفه آن ها ایجاد حالت سفتی و استحکام پوست است. با بالا رفتن سن مقدار این رشته ها کمتر شده و باعث ایجاد رشته های الاستیک غیر طبیعی و چین و چروک بر روی پوست صورت می شود. در این حالت، پوست دچار افتادگی می شود. امروزه از روش ها و دستگاه های جدید برای جوانسازی پوست استفاده می شود که در این مقاله از سایت “ لیزر مونالیزا”  به برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

بهترین دستگاه جوانسازی پوست کدام است؟

جوانسازی پوست صورت از جمله اقداماتی است که امروزه در کلینیک های زیبایی بدون هیچ گونه عمل جراحی و با دستگاه هایی پیشرفته و غیرتهاجمی در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود. انواع دستگاه جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربردها و ویژگی های مختلفی دارند. درادامه مطلب به برخی از این دستگاه های و روش های جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد:

دستگاه هایفوتراپی

دستگاه هایفوتراپی یکی از دستگاه‌هایی است که کاربرد فراوانی در جوانسازی پوست دارد. این دستگاه با امواج متمرکز رادیویی و با شدت بسیار بالا کار می‌کند. این امواج مشابه امواجی است که در سونوگرافی استفاده می‌شود و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که کمی متمرکزتر بوده و به تحریک پوست جهت تولید کلاژن کمک می‌کند. در این روش بیمار سرپا بوده و تحت بیهوشی قرار نمی‌گیرد.

بهترین دستگاه جوانسازی پوست

مزایای روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون نیاز به بخیه
  • بدون احساس درد
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • بهبود چین و چروک
  • کاهش و اصلاح طرح نامناسب لبخند

دستگاه کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی جزء مؤثرترین دستگاه‌های جوانسازی پوست بوده و با گاز کربن دی اکسید عمل می‌کند. از آن برای درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک، کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی، بهبود افتادگی و شلی پوست استفاده می‌شود. روش کربوکسی‌ تراپی یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست بشمار می‌آید؛ چراکه سالیان سال است هیچ عوارضی از خود بر جای نگذاشته و جزء روش‌های کم‌تهاجمی محسوب می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه کربوکسی، گاز دی اکسید کربن را وارد سلول‌های زیرین پوست کرده و اقدام به از بین بردن سلول‌های مرده می‌کند تا مکانیسم‌های جبرانی پوست برای تولید کلاژن تحریک شوند. این کار باعث می‌شود تا میزان خون‌رسانی به پوست افزایش یابد و چربی‌های اضافی جای خود را به سلول‌های تازه بدهند

دستگاه آر اف فرکشنال

این روش جزء روش‌های کم‌تهاجمی بوده و با امواج رادیویی ایمن عمل می‌کند. این امواج با نفوذ به لایه پوست به تحریک و تولید کلاژن کمک می‌کنند. امواج  به تولید بیشتر کلاژن و تنظیم آن کمک می‌کند. از مزایای این دستگاه نیز می‌توان به درمان آکنه‌های کیستی، یهبود ترک پوستی ، از بین بردن چین و چروک پوست و کاهش ضایعات پوستی اشاره کرد.

بیشتر بدانید: رفع سیاهی زیر چشم با تزریق فیلر

دستگاه‌های جوانسازی پوست از چه طریقی شادابی و جوانی را به پوست برمی‌گردانند؟

روش اول: تحریک فیبروپلاژی یا ساخت بافت‌های فیبروزی که باعث افزایش تولید کلاژن در لایه‌های مختلف پوست می‌شود. با افزایش ساخت کلاژن، پوست سفت و محکم و جوان خواهد شد.

روش دوم: لایه‌برداری یا برداشتن لایه سطحی (لایه شاخی اپیدرم). در دستگاه‌های جوانسازی که بر اساس لایه‌برداری کار می‌کنند، بیرونی‌ترین سطح پوست برداشته می‌شود و پوست زیرین که جوان‌تر و سالم است، ظاهر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *