کربن تراپی چیست؟ کاربرد و مزایای کربن تراپی

کربن تراپی چیست؟ کربن تراپی یا کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) یکی از روش های درمانی نوین برای پاکسازی پوست است. این روش بدون نیاز به داروهای بیهوشی و درد بوده و برای درمان چین و چروک پوست استفاده می شود. همانطور که می دانید، عواملی مانند بالا رفتن سن، ژنتیک و اشعه نور خورشید، باعث ایجاد چین و چروک در لایه های پوستی شده و ترشح میزان کلاژن را کاهش می دهد. اگرچه استفاده از کرم های روزانه تا حدی این فرآیند را آهسته می کند، اما اگر بدنبال راهی برای بهبود سریع ظاهر پوست خود هستید، کربن درمانی ممکن است گزینه مناسبی باشد. در این مقاله از سایت “لیزر مونالیزا” قصد داریم با این روش و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

مزایای کربن تراپی

کربن‌ تراپی یا کربوکسی‌ تراپی یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که با استفاده از دی‌اکسید کربن (CO₂) برای بهبود مشکلات مختلف پوستی و زیبایی به کار می‌رود. از جمله مزایای کربن‌ تراپی پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی
  • لایه برداری
  • کاهش چروک‌ ها و خطوط ریز
  • کاهش چربی و جوش صورت
  • جوانسازی
  • رفع تیرگی و گودی چشم
  • درمان لک صورت
  • بهبود گردش خون
  • درمان شلی و افتادگی پوست
  • بهبود زخم‌ها و اسکارها
  • درمان ریزش مو

برای آشنایی بیشتر در رابطه با مزایای کربوکسی تراپی، در ادامه با ما همراه باشید.

کربن تراپی برای پاکسازی صورت

کربن تراپی می‌تواند چربی و مواد زائد عمق منافذ پوست را جذب کرده و سپس به وسیله لیزر ذرات کربن از بین رفته و پوست تمیز می‌شود. تزریق CO₂ باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون در ناحیه تحت درمان می‌شود. این امر منجر به اکسیژن‌رسانی بهتر و تغذیه مناسب‌تر سلول‌های پوست می‌شود که به حذف سموم و افزایش شفافیت پوست کمک می‌کند.

کربن تراپی برای لایه‌برداری

با قرار دادن کربن توسط لیزر به سطح پوست، سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سرسیاه از سطح پوست برداشته شده و لایه‌برداری انجام می‌شود. در این حالت پوست، شفاف‌تر شده و منافذ آن بسته می‌شوند.

کربن تراپی چیست؟

کاهش چروک‌ ها و خطوط ریز با کربن تراپی

این روش با تحریک تولید کلاژن میتواند به بهبود استحکام و انعطاف‌پذیری پوست کمک کند، که در نتیجه باعث کاهش چروک‌ها و خطوط ریز می‌شود. کربن تراپی همچنین با افزایش جریان خون در ناحیه تحت درمان، تغذیه و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. این فرآیند باعث می‌شود که سلول‌های پوست بازسازی شوند و ظاهر چروک‌ها کاهش یابد.

کاهش چربی و جوش صورت با کربن تراپی

گاز کربن باکتری های مولد جوش را از بین برده و از تجمع چربی ها در غدد چربی جلوگیری می کند. تزریق CO₂ به زیر پوست باعث تحریک فرآیند لیپولیز می‌شود که در آن چربی‌های زیرپوستی تجزیه و به صورت طبیعی توسط بدن دفع می‌شوند. این فرآیند به کاهش چربی‌های اضافی در نواحی مختلف صورت کمک می‌کند.

جوانسازی پوست

با تحریک کلاژن به وسیله کربن تراپی، میزان کلاژن افزایش یافته و در نهایت منجر به جواسازی پوست می شود.

رفع تیرگی و گودی چشم

کربن تراپی برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم به کار می رود. با تزریق مقدار کمی گاز کربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون بالا رفته و شبکه‌های مویرگی بهبود پیدا می‌کنند.

کربن تراپی برای لک صورت

کربن تراپی روشی منحصر بفرد برای از بین بردن لکه های صورت است که با حذف لایه‌های سطحی و فرسوده و سلول‌های مرده پوست، سطح پوست را از نظر لک‌های ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر هموارتر و یکنواخت‌تر می‌نماید.

بهبود گردش خون

تزریق CO₂ باعث افزایش گردش خون در منطقه مورد نظر می‌شود که می‌تواند باعث افزایش تغذیه بافت‌ها و اکسیژن‌ رسانی بهتر شود.

درمان شلی و افتادگی پوست

کربن‌ تراپی می‌تواند به سفت شدن پوست و کاهش افتادگی در نواحی مختلف بدن کمک کند. دی‌اکسید کربن تزریق‌شده باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود. کلاژن یک پروتئین اساسی است که باعث استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. افزایش کلاژن می‌تواند به سفت شدن پوست و کاهش افتادگی آن کمک کند.

بهبود زخم‌ها و اسکارها

این روش می‌تواند به بهبود ظاهر زخم‌ها و جای اسکارهای ناشی از جراحی یا جراحات کمک کند. کربن تراپی مکانیزم‌های طبیعی بدن را تحریک می‌کند که به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

درمان ریزش مو

تزریق دی‌اکسید کربن به پوست سر باعث افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می‌شود که به تغذیه بهتر فولیکول‌های مو و افزایش اکسیژن‌رسانی کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند به بهبود رشد موها و کاهش ریزش مو منجر شود. کربوکسی‌ تراپی همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کند و باعث تولید موهای جدید و تقویت موهای موجود شود.

کربن درمانی چگونه انجام می شود؟

در کربن درمانی سطحی پس از آمادگی پوست ، لایه نازکی از کربن فعال بر روی منطقه تحت درمان قرار داده می شود و پس از آن از نور لیزر برای تکمیل فرآیند درمان استفاده می شود. در این روش توسط یک گاز مرطوب، لایه‌های سطحی کربن، پاک شده، بعد از آن لیزر انجام می‌شود. فرآیند برخورد اشعه لیزر با کربن در سطح پوست، باعث پاکسازی پوست و منافذ آن خواهد شد.

کربوکسی تراپی کجای بدن انجام می شود؟

کربوکسی‌تراپی یا کربن تراپی می‌تواند روی مناطق مختلف بدن انجام شود که نیاز به بهبود ظاهر یا درمان مشکلات پوستی دارند. مهم‌ترین مناطقی که کربن‌تراپی روی آنها انجام می‌شود عبارتند از:

  • صورت
  • شکم
  • ران ها و باسن
  • بازوها
  • زیر گردن و ناحیه گردن
  • دست‌ ها
  • پشت و پهلو ها
  • ساق پا

بیشتر بدانیم: برای اطلاع از خدمات کربن تراپی در ارومیه کلینیک لیزر مونالیزا بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهم‌ترین خدمات ما