علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟

زیاد شدن مو بعد از لیزر

زیاد شدن مو بعد از لیزر یکی از مواردی است که باید به طور کامل بررسی کنیم و علت های آن را باهم بررسی کنیم. در ادامه دلایل اصلی زیاد شدن مو بعد از لیزر را برای شما آورده ایم ادامه را مطالعه کنید.

دلایل افزایش مو پس از لیزر

بعد از انجام لیزر موهای زائد، ممکن است برخی افراد تجربه‌ی رشد مجدد مو را داشته باشند، اما این موضوع معمولاً موقت است. دلایل اصلی افزایش مو پس از لیزر شامل موارد زیر است:

  • رشد مجدد موها در مراحل مختلف
  • استفاده از دستگاه نامناسب یا تنظیمات ضعیف
  • تأثیر هورمون‌ها
  • پایبند نبودن به برنامه درمانی

رشد مجدد موها در مراحل مختلف

موهای بدن دارای سه مرحله‌ی مختلف رشد هستند: آناژن (رشد فعال)، کاتاژن (انتقالی)، و تلوژن (استراحت). لیزر موهای زائد تنها بر موهایی تأثیر می‌گذارد که در مرحله‌ی آناژن قرار دارند. چون همه‌ی موها به‌طور همزمان در این مرحله نیستند، برخی از موها ممکن است پس از جلسات اولیه لیزر دوباره رشد کنند، ولی با ادامه جلسات، بیشتر موها در این مرحله درمان می‌شوند.

استفاده از دستگاه نامناسب یا تنظیمات ضعیف

کیفیت و نوع دستگاه لیزر بسیار مهم است. برخی دستگاه‌های قدیمی یا با تنظیمات نامناسب ممکن است قدرت کافی برای از بین بردن ریشه موها نداشته باشند. به‌خصوص اگر لیزر با شدت کافی نباشد یا طول موج مناسبی برای نوع پوست و مو انتخاب نشده باشد، احتمال افزایش موها پس از لیزر وجود دارد. دستگاه هایی که در کلینیک لیزر مونالیزا وجود دارد، از بهترین دستگاه ها می باشد که همین موضوع باعث شده است که جز بهترین لیزر موهای زائد در ارومیه باشد.

زیاد شدن مو بعد از لیزر

تأثیر هورمون‌ها

تغییرات یا نوسانات هورمونی، مانند آنچه در دوران بارداری، یائسگی یا در شرایط خاصی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) رخ می‌دهد، می‌تواند باعث تحریک رشد موها پس از لیزر شود. در برخی افراد، نوسانات هورمونی باعث می‌شود که بدن موهای جدیدی تولید کند یا رشد موهای فعلی را تشدید کند. این افراد ممکن است نیاز به جلسات اضافی لیزر داشته باشند.

پایبند نبودن به برنامه درمانی

لیزر موهای زائد یک درمان چند جلسه‌ای است و معمولاً نیاز به 6 تا 8 جلسه دارد تا نتایج دائمی حاصل شود. اگر فرد برنامه جلسات را کامل نکند یا بین جلسات فاصله‌ی زیادی بیفتد، موهای درمان نشده دوباره رشد می‌کنند. همچنین پس از پایان دوره درمانی، جلسات نگهداری ممکن است ضروری باشند.

مطالعه بیشتر: سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهم‌ترین خدمات ما